måndag 11 februari 2013

Min nya blogg!

Hej!
Välkommen till min nya blogg!
Här kommer ni att få se hur jag har det ute på mina sminkjobb.
Jag utbildade mig till professionellt diplomerad makeupartist hösten 2007 på Makeupstudion i Stockholm. Jag har väl egentligen inte alltid gillat att sminka, men så träffade jag på Makeupstudion på Skönhetsmässan i Kista våren 2008 och jag kom på att DET ville jag hoppa på!!
Sagt och gjort, tio sjukt hektiska veckor blev det under hösten, men det var det värt!
Efter avslutad utbildning är man ju långt ifrån "klar". Det är då det hårda börjar med att klara av det praktiskt, och att få jobb är inte det lättaste. Det gäller att skaffa sig erfarenhet och kontakter!
Jag har fått många bra kontakter via Makeupstudion och vänner och bekanta. Det är bara att ge sig ut och pudra!!
 Jag har varit med om en hel del knasiga jobb, miljöer och roliga människor. Vad sägs om att sminka på Stockholms slott, inför möte med självaste kungen? Stå i vinande snöstorm och pudra? Eller att sitta på en solig klipphäll och invänta solnedgången för perfekt ljus?
Följ gärna med mig ut på mina jobb och se hur det egentligen funkar i denna oftast oglamourösa värld, men sjukt roliga!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar